امام امت قدس سره از 22 بهمن همچون 15 خرداد، 17 شهریور، 12 فروردین و... به عنوان «ایام الله» یاد كردند. و درباره چنین ایامی فرمودند: «بر ملت شریف ماست كه این ایام الله را - كه هدیههایی از عالم غیب ربوبی است - با جان و دل حفظ و با چنگ و دندان نگهداری كنند.» (1)
علامه طباطبایی در تفسیر گران قدر المیزان مینویسند: «با این كه تمام روزها و تمام چیزها از آن خدای متعال است، ولی اختصاص دادن روزهایی به نام «ایام الله» یا یوم الله به خاطر آن است كه فرمان و امر خدا در آن روزها چنان آشكار است كه برای فرمان جز خدا، هیچ گونه ظهوری باقی نمیماند، ایام الله زمانها و شرایطی است كه فرمان خدا و آیات و نشانههای وحدانیت و سلطه الهی آشكار شده، یا میشود؛ مثل روز مرگ كه قدرت و سلطه «آخرت» در آن روز آشكار میشود و اسباب دنیوی از تاثیر میافتد، یا روز «قیامت» كه هیچ كس برای دیگری مالك هیچ چیز نیست، و در آن روز فرمان از آن خداست. یا مثل ایامی كه خداوند در آنها قوم «نوح» ، «عاد» و «ثمود» را به هلاكت رسانده، كه در امثال این گونه روزها، قهر و غلبه الهی آشكار شده و معلوم میگردد كه تمامی عزت متعلق به خدا است.
ممكن است كه منظور از ایام الله ایامی باشد كه نعمتهای خدای متعال آشكار است؛ مثل روز خروج نوح و اصحابش از كشتی با سلام و سلامتی و بركتهای الهی یا روز نجات دادن ابراهیم از آتش یا غیر اینها... از حوادث و ایامی كه جز به خدا نمیتوان به دیگری نسبت داد، اینها روزهای خاص خدائی (ایام الله) است.» (2)