پرسش : آیانکاه کردن به به آلت تناسلی یکدیگردرهنگام جماع ازنظرشرعی اشکالی دارد؟
جواب :
در پاسخ به این سؤال باید هم از جهت حکم فقهی و هم از نظر آثار و مجازات های این نگاه ها بحث شود : الف: از نظر حکم فقهی: از نظر اسلام نگاه کردن مرد به بدن زن نامحرم (به جز صورت به مقداری که واجب است در وضوء شسته شود و دستها تا مچ) حرام است. همچنین نگاه به عورت دیگرى حرام است و فرقی نمی کند که زن به
عورت زن یا مرد نگاه کند یا مرد به عورت مرد یا زن نگاه کند در هر صورت نگاه کردن حرام است و تنها دو مورد استثناء شده است: 1. زن و شوهر مىتوانند به تمام بدن یکدیگر نگاه کنند. حضرت امام ره در این زمینه فرموده اند: "نگاه کردن به عورت دیگرى حرام است، اگر چه از پشت شیشه یا در آیینه یا آب صاف و مانند اینها باشد و احتیاط واجب آن است که به عورت بچه ممیز هم نگاه نکنند ولى زن و شوهر مىتوانند به تمام بدن یکدیگر نگاه کنند. 2. نگاه کردن پزشک به عورت فرد مریض برای معالجه. حضرت امام ره در این زمینه فرموده اند: " اگر انسان براى معالجه کسى ناچار شود که به عورت او نگاه کند بنا بر احتیاط واجب باید آیینه را در مقابل گذاشته و در آن نگاه کند ولى اگر چارهاى جز نگاه کردن به عورت نباشد اشکال ندارد. البته اگر مراد از باسن بالای ران و غیر موضع خروج مدفوع باشد زن می تواند به باسن زن دیگر بدون قصد شهوت نگاه کند و مرد نیز می تواند بدون قصد شهوت به باسن مرد دیگر نگاه کند. ب: از نظر آثار و مجازات های این نگاه ها در روایات مجازات متعددی بیان شده است از جمله: 1. کسی که عمدا به عورت دیگری (غیر همسر خود)نگاه کند خداوند او را از منافقین قرار می دهد...." 2. کسی که عمدا به عورت دیگری (غیر همسر خود) نگاه کند هفتاد هزار ملک او را لعن خواهند کرد و...
مسائلی که در دین مبین اسلام بیان شده، برای سعادت بشر بوده و تمام نیازهای مادی و معنوی او در نظر گرفته شده است. از این رو، به همان نسبت که به حفظ حیای زن و مرد در محیط بیرون تأکید شده، به عدم رعایت حیا بین زن و شوهر نیز تأکید شده است. بنابراین بین زن و شوهر هیچ محدودیتی از نظر نگاه کردن وجود ندارد و حتی بالاتر از آن این که از امام معصوم سؤال شده که آیا زوجین مجازند آلت تناسلی هم را ببوسند! و امام هم فرموده اند: مانعی ندارد.
در روایات اومده اگر در حین دخول و عمل زناشویی به آلت نگاه بشه احتمال داره فرزند مشکل چشم پیدا کنه - اما نگاه مرد به زن و برعکس همه جوره مجاز هست
آداب انعقاد نطفه (نزدیکی کردن) امالى شیخ صدوق ، مجلس 84 حدیث اول رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلم ) به على ابن ابى طالب (علیهما السلام ) چنین سفارش کرد و فرمود: ((یا على چون عروس را به خانه تو آرند وقتى نشست کفش او را بکن و پایش را بشوى و آبش را به در خانه ات بریز که چون چنین کنى خداوند از خانه ات هفتاد هزار رنگ فقر را ببرد و هفتاد هزار رنگ برکت در آن در آورد و هفتاد هزار رحمت بر تو فرو فرستد که بر سر عروس بگردد تا برکت آن به هر گوشه خانه ات برسد. و خداوند عروس را از جنون و خوره و پیسى امان دهد که به او رسند مادامى که در آن خانه است . سپس فرمود: اى على عروس را در هفته نخستین از خوردن شیرها و سرکه و گشنیز (سبزى امزنا) و سیب ترش باز دار زیرا که زهدان از این چار، سرد و نازاینده گردد؛ و بوریا در گوشه خانه به از زن نازاینده است . اگر عروس بر سرکه خوردگى خون حیض بیند هیچگاه به خوبى از آن پاک نگردد. و گشنیز آن خون را در درونش بشوراند و زایمان را بر وى دشوار گرداند. و سیب ترش آن را از آمدن باز بدارد و بیمارى بر وى گردد. سپس فرمود: 1- اى على در هنگام جماع سخن مگو مبادا که فرزند گنگ و لال گردد. 2- و به عورت زن (در حین جماع ) نگاه نکن که سبب نابینایى فرزند شود. 3- و با شهوت زن دیگرى در خاطرات با زنت جماع مکن که فرزند مخنث آید. 4- و ایستاده با زنت جماع مکن که از کار خران است و اگر فرزندى آید در فراش کمیز میزنده شود. (یعنى بول کننده .) 5- اول و میانه و آخر ماه مجامعت مکن که دیوانگى و خوره و گیجى بسوى فرزند شتابند. 6- بعد از ظهر جماع مکن که اگر فرزندى آورد قیچ (لوچ و دوبین ) شود و شیطان به لوچ بودن انسان شاد است . 7- کسى که با زن خود در بستر جنب است قرآن نخواند مى ترسم آتشى از آسمان فرود آید و هر دو را بسوزاند. 8- جماع مکن جز آنکه خودت دستمالى داشته باشى و زنت نیز پارچه دیگر که با یک پارچه خود را پاک نکنید که شهوت بر شهوت افتد که مایه دشمنى بین شما مى شود و پس شما را به جدایى و طلاق کشاند. 9- در شب عید فطر جماع مکن که اگر فرزندى آید بسیار شرور گردد. 10- در شب عید اضحى (قربان ) جماع مکن که فرزند شش انگشت یا چهار انگشت آید. 11- زیر درخت باردار جماع مکن که فرزند جلاد و آدمکش و کدخدا آید. 12- در مقابل آفتاب و نور آن جماع مکن اگر آنکه هر دو با روپوش باشند که اگر فرزندى آید دائما در سختى و فقر باشد تا بمیرد. 13- میان اذان و اقامه جماع مکن که اگر فرزندى آید خونخوار گردد. 14- اگر زنت باردار شد بى وضو با او جماع مکن که فرزند کوردل و بخیل آید. 15- در نیمه شعبان جماع مکن که فرزند، شوم و با خال چهره آید. 16- در آخر ماه دو روز از آن مانده جماع مکن که فرزند گمرکچى و کمک کننده ظالم آید و جمعى از مردم بدست او هلاک شوند. 17- بر سر پشت بامها جماع مکن که فرزند منافق و ریاکار و بدعت گزار آید. 18- چون قصد سفر دارى در شب آن جماع مکن که فرزند ولخرج آید، رسول خدا این آیه را خواند (سوره اسراء /30) براستى مبذرین برادران شیاطین باشند. 19- چون در سفر رفتى تا سه شب جماع مکن که فرزند کمک کننده ظالم و ستمگر بر علیه تو شود. 20- در ساعت اول شب با زنت جماع نکن که اگر فرزندى آید، بسا باشد که جادوگر و دنیا طلب در آید. منبع: جلد دوم شرح دفتر دل-شارح: استاد صمدی آملی
منبع:http://www.porseshkadeh.com