loading...
بیت الرضا
کانال یاب
admin بازدید : 623 جمعه 12 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

حرف اول

- دین برای این اومده که ما تو این دنیا و اون دنیا بیشترین لذت رو ببریم و کمترین عذاب و رنج رو ببینیم و به هیچ وجه برای غمگین بودن، محدود شدن و اذیت شدن نیست. دین رو با آدمای به اصطلاح مومن نشناسیم. اگر افرادی رو دور و برمون می بینیم که فقط خوب عزاداری میکنن، با خودشون و مردم درگیرن، شاد بودنو بلد نیستن و درست و حسابی به تیپ و قیافه ­شون هم نمی­رسن، تصور نکنیم که مومن بودن همینه و  مذهبی بودن ذاتا با غم و درگیری و بدبختی همراهه. دین رو با قرآن و اهل بیت و آدمای کار درست بشناسبم نه با هر کی دور و برمون میبینیم!

- شاید در نگاه اول به نظر بیاد که دین یه چیز دست و پا گیره و همش آدمو محدود میکنه و میگه این کارو بکن و اون کارو نکن اما اگه یکم عمیق تر نگاه کنیم متوجه میشیم که اگر هم بعضی وقتا محدودیت­های دست و پا گیری برای ما ایجاد میکنه که نمیتونیم دلیلشونو درک کنیم برای اینه که به انجام کارهایی مشغول نشیم که در آینده باعث بشن شادی و لذتمون از زندگی کم شه. به قول یه بنده ی خدا که میگفت خدا دنبال بهانه میگرده تا ما رو بفرسته بهشت، فقط کافیه لج نکنیم!

 

نشانه های بالغ شدن -

سه تا نشانه هست که اگه هر کدوم از اونا یا همشون با هم اتفاق بیفتن میگن طرف بالغ شده یا به سن تکلیف رسیده. اون نشانه­ ها ایناست: نشانه اول:وارد پانزده سالگی شدن.  نشانه دوم:ریش و سیبیل در آوردن، روییدن مو در قسمت زیر بغل­ها و ناحیه زیر ناف تا بالای عورت یا همون آلت تناسلی.  نشانه سوم:خارج شدن مایع غلیظ و سفید رنگی به نام مایع منی از آلت تناسلی آدم در خواب یا بیداری. - اگر هر کدوم از این موارد به تنهایی اتفاق بیفتن به معنی اینه که اون شخص بالغ شده یعنی اگه مثلا مایع منی در دوازده سالگی یا سنین پایین تر اتفاق بیفته اون نوجوون دیگه بالغ شده. برای اینکه برای خیلی­ا در مورد این سه نشانه سوال کرده بودن چند تا نکته رو بیان می­کنیم.

- هر مایعی که از آلت آدم خارج میشه منی نیست. بلکه منی چند تا مشخصه داره. منی اونه که اولا همراه با شهوت یعنی با حس لذت جنسی از آلت آدم خارج بشه، با فشار و جهش از آلت آدم بیرون بیاید و بعد از بیرون اومدنش بدن آدم سست میشه. بعد از خارج شدن منی لازمه که غسل جنابت انجام بشه.
- غیر از ادرار و منی دو تا آب دیگر هم هست که از آلت تناسلی مردها خارج میشه و نباید اونا رو با منی اشتباه گرفت. آبی که گاهی بعد از ملاعبه و بازی کردن و کارهای شهوانی مثلا فکر و تخیلات جنسی از آلت آدم خارج میشه بهش میگن "مذی" که از مشخصه­ هاش اینه که بی رنگ، شفاف، لیز و چسبناکه. مذی یه مایع پاکه و بعد از بیرون اومدنش نیاز به انجام هیچ کاری نیست. آبى که گاهى بعد از بول یعنی ادرار از آلت آدم بیرون مى‏اید بهش میگن "وَدى" که این مایع هم پاکه به شرط این که با ادرار قاتی نشده باشه. بعد از بیرون اومدن این آب هم نیاز به انجام هیچ کاری نیست.
- بدن آدم طوری طراحی شده که بعد از بالغ شدن همیشه منی تولید میکنه و هر چند وقت یکبار منی اضافه از بدن آدم خارج میشه. در افراد مجرد خارج شدن منی معمولا بصورت غیر ارادی و در خواب اتفاق میفته و در بیشتر مواقع آدم یه خواب صحنه دار میبینه و بعد که از خواب بلند میشه متوجه میشه که منی خارج شده و لباس زیرش خیس شده. البته تو بیداری هم میشه کاری کرد که منی از آدم خارج بشه که اینکار برای مجردها حرامه و بهش میگن استمنا که جلوتر راجع بهش توضیح میدیم. اما در افراد متاهل خارج شدن منی به اختیار خود فرد و در اثر آمیزش جنسی با همسرش اتفاق میفته. در اصل خدا مایع منی رو برای تولید مثل آدم خلق کرده و زن و مرد به وسیله­ ی آمیزش جنسی میتونن بچه دار بشن. منی یه مایع نجسه و بعد از خارج شدنش باید غسل کرد که جلوتر راجع بهش توضیح میدیم.

یکی از دلایل نماز نخوندن خیلیا -

متاسفانه یکی از دلایل نماز نخوندن خیلیا، نشناختن همین آبها و اشتباه گرفتن مذی با منیه. این افراد چون فرق مذی و منی رو نمیدونن، وقتی مذی ازشون خارج میشه اشتباها فکر میکنن منی خارج شده و حالا باید بخاطرش برن غسل کنن، از طرفی هم چون زورشون میاد هی دم به ساعت برن غسل کنن قید نماز و روزه رو میزنن و میگن پاک بودن خیلی سخته و همین میشه مقدمه­ ای برای رفتن به سمت گناهای بزرگتر. غافل از اینکه برای خارج شدن مذی اصلا نیازی به غسل نبوده! مذی با منی کاملا متفاوته و خیلی راحت تر از منی و با کمی فکر و تخیلات جنسی از آلت خارج میشه!

بخشی از وظالف نوجوانان بعد از بالغ شدن -

بعد از بالغ شدن، دیگه نوجوون جز بزرگسالا طبقه­ بندی میشه و موظفه که واجبات دینی رو انجام بده و از گناها دوری کنه. از  مهم­ترین واجبات نماز خوندنه.

- اولین چیزی که بعد از بالغ شدن به نوجوان واجب میشه تقلیده یعنی باید در اولین اقدام، یه مرجع تقلید برای خودش انتخاب کنه. خیلی­ا اشتباها فکر میکنن اولین چیزی که به آدم واجب میشه نمازه در صورتی که اینطور نیست. اگه مرجع تقلید انتخاب کنید و رساله­ شو بگیرید و مطالعه کنید، با یکم کم و زیاد، همه­ ی این چیزایی که میگیمو توش نوشته.
- چند تا سوال اضافه که ممکنه ذهن آدمو به خودش مشغول کنه رو اینجا آوردیم. شاید در نگاه اول آدم بهش بر بخوره و بگه چرا من باید از کسی تقلید کنم. مگه خودم عقل ندارم؟ اما اگه یکم تحقیق کنیم متوجه میشیم که تقلید در اسلام به این دلیل نیست که جلوی فکر کردن ما رو بگیرن و بگن ما نمیتونیم بفهمیم. یکی از دلایلش اینه که ما بدون داشتن مهارت کافی نمی تونیم تمامی احکام الهی رو از قرآن و احادیث استخراج کنیم.
- میگن آدم برای اینکه جسمشو سالم نگه داره یا باید خودش دکتر باشه یا اینکه به دکتر مراجعه کنه و ازش نسخه بگیره. در مورد روح و روان آدم هم همینطوره. یعنی آدم یا باید خودش مجتهد باشه که خودش مستقیما از قرآن و احادیث بتونه احکامو استخراج کنه و یا باید از یه مجتهد دیگه نسخه بگیره و تقلید کنه. وقتی که مثلا دکتر میگه این قرصا رو سه نوبت مصرف کن آدم به خودش اجازه نمیده ازش بپرسه چرا سه نوبت. چون میدونه که اون علم کافی رو داره. تقلید هم یچیزی تو همین مایه­ هاست!
- اگر بخوایم مسلمان واقعی باشیم نه مسلمان شناسنامه ­ای باید بدونیم که مسلمان شدن مراحلی داره: مرحله اول اینه که اسلام رو بشناسی و بدونی اصول دین اسلام چیه. یعنی در مورد توحید و معاد و نبوت و عدل و امامت تحقیق کنی. بعدش که به حقانیت دین اسلام پی بردی اشهدو بگی و وارد دین اسلام شی. به محض  مسلمان شدن وظیفه داری مرجع تقلید پیدا کنی که پیدا کردن مرجع تقلید برای خودش شرایطی داره که تو رساله کاملا در موردش توضیح داده. بعد که مرجع تقلید انتخاب کردی باید رساله ­شو تهیه کنی و احکام مورد نیازتو یاد بگیری و الی آخر!

- اگه دنبال حقیقت باشی درستش اینه که اینجوری پیش بری وگرنه یک آن به خودت میای میبینی بخاطر اینکه به صورت سنتی و دیمی مسلمان شده بودی مثلا نمازایی که تا الان خونده بودی غلط بوده و از اینجور ضد حال­ها! جلوتر تو قسمت جواب سوالات دوستان در سوال شماره ی چهارم یک نفر یکی از همین سوالا رو پرسیده و کاملا مشخصه که چون اطلاعات کافی نداشته حالا برای خودش دردسر درست کرده. اونجا بیشتر در این مورد توضیح میدیم.

غسل و نماز -

بعد از طی کردن مراحلی که گفته شد اولین کاری که باید انجام بدیم نماز خوندنه. اما نماز خوندن برای خودش شرایط و مقدماتی داره که یکی از اونا پاک بودنه.

- حالا اگه تو خواب یا بیداری مایع منی خارج شه، اصطلاحا میگن آدم جُنُب شده و در این حالت دیگه پاک نیست و موقتا نمیتونه نماز بخونه.
- در حالت جنابت که بهش محتلم شدن هم  میگن انجام بعضی کارها مثل نماز خواندن، تماس دست و بدن به خط قرآن یا اسم پیامبران و چهارده معصوم، رفتن به مسجد، خوندن سوره‏ هایی که سجده واجب دارند و ... حرامه. همچنین انجام بعضی کارها مانند خوردن، آشامیدن، همراه داشتن قرآن، خوابیدن  و ... مکروهه یعنی حرام نیست اما بهتره انجام نشه.
- برای خارج شدن از این حالت و برای اینکه بتونیم دوباره نماز بخونیم و پاک شیم باید غسل جنابت کنیم. یعنی بعد از هر بار جنابت، غسل جنابت واجب میشه.
- برای غسل کردن به حمام میریم، قسمت هایی از بدن که آلوده به منی شده رو با آب و صابون پاک میکنیم، لازمه قبل از غسل، ادرار تخلیه بشه تا ذرات باقیمانده­ ی منی از مجرای آلت تناسلی خارج بشه. بعد از اینکارا نیت غسل جنابت میکنیم، اول سر و گردن رو کامل با آب میشوریم، بعد سمت راست و بعد هم سمت چپ. برای یاد گرفتن بهتر غسل میتونید به رساله مراجعه کنید.
- بعد از سن بلوغ وقتی آدم ادرارشو تخلیه میکنه و از دستشویی خارج میشه یه حس بدی بهش دست میده که انگار هنوز یه مقدار کمی ادرار در لوله­ ی آلت تناسلی باقی مونده. برای از بین بردن این حس بد بهتره بعد از هر بار تخلیه ادرار در دستشویی عمل استبراء انجام بشه. همچنین بهتره قبل از غسل جنابت هم عمل استبرا رو انجام بدیم تا مطمئن بشیم همه منی که در آلت بوده تخلیه شده. برای استبراء کردن باید کاملا ادرار تخلیه بشه بعد با انگشت وسط که از همه بلند تره سه مرتبه از قسمت مقعد تا زیر کیسه ی بیضه ها با فشار ملایم، انگشت کشیده بشه. بعد با انگشت شصت و انگشت اشاره لوله ی آلت سه مرتبه از انتهای آلت تا نوک آلت، انگشت کشیده بشه. بعد با همون دو انگشت سه مرتبه قسمت سر آلت فشار داده بشه. در قسمت جواب سوالات دوستان هم راجع به استبراء یکم توضیح دادیم اما توضیح مفصل راجع به تمام موارد تو این وبلاگ جا نمیشه و باز هم بهتره به رساله مراجعه کنید. بخش احکام تخلی.
- بعد از انجام غسل دوباره آدم پاک میشه و میتونه نماز بخونه.
- اگر شبانه جنابت اتفاق بیفته برای خواندن نماز صبح تا قبل از طلوع آفتاب باید غسل جنابت انجام بشه اما اگه وقت برای غسل کم باشه باید تیمم کرد که این مورد هم کامل در رساله توضیح داده شده.

- راجع به احکام روزه و نماز خوندن توضیحی نمیدیم چون جا نمیشه! این مورد رو هم از رساله بخونید.

نکته هایی برادرانه

- اگر تو خواب و شبانه محتلم شدید یعنی منی ازتون خارج شد برای خوندن نماز صبح تا قبل از طلوع آفتاب وقت دارید تا به حمام برید و غسل جنابت کنید. شاید برای اولین بار که خواستید نصفه شب از خواب بلند شید و برید حموم تا برای نماز صبح غسل جنابت کنید براتون خیلی سخت باشه و  از پدر و مادر یا برادر و خواهر بزرگتر یا کوچیکترتون خجالت بکشید و فکر کنید اینکار خیلی ضایع هست و یا اینکه پدر و مادرتون دعواتون میکنن اما اینو بدونید که اتفاقا با انجام این کار، پدر و مادرتون متوجه میشن که دیگه پسرشون بزرگ شده و روی پاک و مومن بودن شما حساب جداگانه ای باز میکنن!
- اگه برای غسل به حمام رفتید سعی کنید خودتون لباس زیرتون که به منی آغشته شده رو خوب بشورید و خوب آب بکشید، شاید مادرتون برای شستن لباس های زیرتون به شما چیزی نگه اما بدونید که این وضعیت خیلی ضایع هست و برای صلابت و اعتبار خودتون بد میشه.
- اگر سوالی راجع به این جور مسائل براتون پیش آمد سعی کنید علاوه بر مراجعه به رساله از معلم دینی یا قرآن یا روحانی مسجد محل یا یکی از نمازگزارای قابل اعتماد مسجد سوال کنید و به خاطر همون قضیه­ ی صلابت و اعتبار و این حرفا اینجور سوالاتو هیچ وقت از مادرتون نپرسین. اگه هیچ کسی نبود و یا سوالات پیچیده­ تری داشتین از ابزارهای دیگه­ استفاده کنید. مثلا میتونید سولاتونو با پیامک از شماره­ ی ۳۰۰۰۱۶۱۹ بپرسید و یا به سایت پرسمان مراجعه کنید.

- هیچ وقت از پرسیدن سوالات شرعی خودتون خجالت نکشین و بدون شرم و حیا هر سوالی تو ذهنتون هست بپرسین. نه تنها سولات احکام بپرسین بلکه اگه راجع مسائل بزرگتری مثل خلقت جهان و علت آفریده شدن انسان و دلیل حقانیت اسلام و ... هم سوال داشتین بپرسین اما از اهلش نه از هر کسی! چون گاهی ندونستن و نپرسیدن مسائل و یا جوابای اشتباه باعث میشه خیلی دیر و در سنین بالا متوجه بشین که کارهای اشتباهی رو انجام می­دادین در حالی که فکر میکردین درسته و اون وقته که متاسفانه این اشتباها موجه هم نخواهد بود چرا که اولین وظیفه ی یک فرد بالغ شده شناخت کامل مسائل دینی و احکامه، بخاطر همینه که گفتن اولین چیزی که بعد از بلوغ به آدم واجب میشه تقلیده! نمونه ی این مساله در سوال چهارم قسمت جواب سوالات دوستان آورده شده.

چند اشتباه نوجوانان بخاطر ندونستن و نپرسیدن

اشتباه اول: استمناء

- استمنا یکی از حالت­های جنب شدن در بیداریه. به معنی اینکه فرد توسط مالش آلت تناسلی خودش با دستش یا به هر حالت دیگه­ ای شرایطی ایجاد کنه که مایع منی ازش خارج بشه. انجام این کار حرامه و از مواردیه که روزه رو هم باطل میکنه و از گناهانیه که انجام انجام زیادش گناه کبیره محسوب میشه و وعده­ ی عذاب الهی براش داده شده. همچنین در اسلام براش در صورتی که اثبات بشه، حد تعزیری یعنی چند ضربه شلاق تعیین کردن.
- وقتی از حضرت صادق(ع) در مورد استمناء می‌پرسند آن حضرت می‌فرماید گناه بزرگی است که خداوند در قرآن مجید از آن نهی فرموده است و استمناء کننده مثل این است که به خودش نکاح کرده و اگر کسی را که چنین کاری می‌کند، بشناسم، با او همخوراک نخواهم شد. از امام حکم استمناء را می‌پرسند،‌ امام در پاسخ می­ فرماید از گناهان بزرگ و بسیار زشت است. سه دسته‌اند که خداوند با ایشان سخن نمی‌گوید و به نظر رحمت به ایشان نمی نگرد و پاکشان نفرموده و برایشان عذاب دردناکی است. کسی که موی سفیدش را بکند تا نمایش دهد که جوان است. کسی که به وسیله عضو خودش شهوتش را خارج کند، و کسی که با او لواط شود. رسول خدا(ص) می‌فرماید هر کس که با دست شهوتش را بیرون کند ملعون است.
- استمناء یه جوریه که انجام چند بارش باعث اعتیاد میشه یعنی اگر جلوی خودتو نگیری دائما اینکارو تکرار میکنی و به سختی میتونی ازش بیرون بیای. متاسفانه خیلی­ا در نوجوانی و اوایل سن بلوغ بخاطر نداشتن اطلاعات درست راجع به مسائل جنسی اینکارو انجام میدن، معتادش میشن و خیلی سخت ازش بیرون میان و در مواردی هم اصلا دیگه نمیتونن بیرون بیان. جای تاسف اینجاست که ماها اولین اطلاعاتمون راجع به مسائل جنسی رو تو کوچه و خیابون و از بچه­ های محله یاد میگیریم که معلوم نیست اون اطلاعات درست باشن یا غلط!
- استمناء يا خودارضايي يكي از راه­هاي انحرافي در ارضاي ميل جنسيه كه آدم رو در معرض آسيب هاي جدي قرار مي‏ده و عوارض اون عبارتند از خستگي و كوفتگي، عدم تمركز حواس، ضعف حافظه، استرس و اضطراب، نوسان خلق يا تغييرات سريع خلقي، حساسيت بيش از حد و زودرنجي، كمردرد، ناتواني جنسي زودرس در جواني، بي‏خوابي يا بدخوابي و مشكلات مشابه، تارشدن ديد چشم ها، وز وز گوش، انزال زودرس و غيرارادي يا خروج مني به صورت قطره قطره، درد كشاله ران و ناحيه تناسلي، دردهاي قولنجي در ناحيه لگن و استخوان دنبالچه، منزوي شدن و گوشه‏ گيري، افسردگي، بي‏ نشاطي و لذت نبردن از زندگي، پرخاشگري، بداخلاقي و تندخويي، كسالت دائمي و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان.
- برای درمان اعتیاد به استمناء باید چند تا کار انجام داد. باید برنامه‌ريزي کنیم تا همیشه مشغول باشیم. توصیه­ ی بزرگانمون اینه که تحصیل، تهذیب، ورزش. یعنی درس خوب بخونیم. عبادت کنیم و ورزش. البته کارهای دیگه هم مثل کار کردن و تفریح کردن و ... هم میشه انجام داد. تنظيم خواب، دوري از محيط هاي آلوده و ناسالم، استفاده درست و مطلوب از اوقات فراغت، پيشگيري از روابط ناسالم، پرورش تقوا و معنويت، تسهيل و تسريع ازدواج.
اشتباه دوم: لواط
- وقتی دو تا پسر با هم ارتباط جنسی برقرار کنن میگن اون دو نفر با هم لواط یا همجنس­ بازی کردن. یعنی یکی از اونا آلت تناسلیشو در مقعد اون یکی (یعنی در محل خارج شدن مدفوع اون یکی) داخل کنه و از همین راه شهوت خودش رو ارضا کنه (یعنی لذت جنسی ببره). عمل لواط از گناهان کبیره است و اونو هم­ ردیف با کفر به خدا دونستن. خدا قوم لوط رو بخاطر اینکه این عمل خیلی زشت بینشون رواج پیدا کرده بود عذاب کرد و همشون نابود شدن. داستانش در سوره ی لوط  اومده. در قرآن مجید سه نوع عذاب برای قوم لوط بیان شده. صحیحه آسمانی، باریدن سنگ عذاب برا آنها، زیر و رو شدن شهرهای آنها. در آیاتی دیگه گفته شده عذابی که بر قوم لوط نازل شد از ظلم کنندگان دور نیست و این تهدید سختی است به کسانیکه عمل آنها را مرتکب شوند.
- امام صادق(ع) فرموده است حرمت لواط از زنا (یعنی ارتباط جنسی غیرشرعی یک مرد با یک زن) بیشتر است، بدرستی که خداوند قومی را برای عمل لواط هلاک فرمود ولی کسی را برای زنا هلاک نفرمود. رسول اکرم(ص) فرموده است کسی که با پسری جمع شود روز قیامت جنب وارد محشر می­شود و آب دنیا او را پاک نمی­کند و خشم خدا بر اوست و او را لعنت فرموده، دوزخ را برایش آماده می فرماید و دوزخ بد جایگاهی است. سپس فرمود هر گاه کسی لواط کند، عرش خدا به لرزه در آید و خداوند او را لعنت و غضب فرموده و جهنم را برایش آماده می فرماید و ملوط (مفعول) را در کنار جنهم نگه می دارند تا خلایق از حساب فارغ شوند، پس او را در جهنم می اندازند و در طبقات دوزخ همیشه معذب خواهد بود. در جایی دیگر از امیرالمومنین روایت شده است که لواط کننده به قول لوط ملحق می­شود. داستان غلامی که مولای خودشو بخاطر اینکه این عمل رو باهاش انجام داده بود و چند مطلب دیگه رو میتونید از وبلاگ جزا بخونید.
- اگر عمل شنیع لواط به طریق شرعی اثبات شود و فاعل و مفعول با رضایت تن به این عمل ضد انسانی و ضد اخلاقی داده باشند، حکم آنان قتل است که یا دیوار بر آنان خراب می شود یا از بلندی پرتاب می شوند یا با شمشیر کشته می­شوند یا سنگسار می­شوند و یا در آتش سوزانده می شوند. چنان چه کسی العیاذ بالله مرتکب این عمل شده است و عمل شنیع او مخفی مانده است، لازم نیست که خود را به محاکم شرعی معرفی کند و تنها توبه بین او  و خدای خویش و بازنگشتن به اين عمل زشت کافی است. اگر این کار انجام بشه، فاعل و مفعول یعنی لواط­ کننده و لواط­ دهنده هر دو جُنُب میشوند حتی اگر به حدّ خارج شدن منی هم نرسه. اگر شخصی این عمل رو با پسری انجام بده، خواهر مفعول بهش حرام ابدی میشه. یعنی دیگه نمیتونه با خواهر مفعول ازدواج کنه. موارد بیشتر رو میتونید در رساله بخونید. کتاب گناهان کبیره ­ی آیت­ الله دستغیب هم مطالبی در این زمینه داره.
- ممکنه کارهای دیگه ای هم وجود داشته باشه که در اونا به هر شکلی پسری شهوت خودش رو توسط پسر دیگر ارضا کنه و ما در اینجا بهش اشاره نکرده باشیم. به هر حال تمام این کارها رو همردیف با لواط دونستن و برای اونا عذاب آخرت و مجازات دنیایی معین شده و نیاز به توضیح دادن در مورد همه شون نیست. اعمال ناپسندی که جز گناهان کبیره دسته بندی میشن در کتاب گناهان کبیره­ ی آیت الله دستغیب بهشون اشاره شده و ما هم در اینجا راجع به یعضی هاشون کمی توضیح دادیم.
- تفخیذ به معنی ران. یعنی اینکه پسری آلت خودشو در بین ران­های دیگری داخل کنه و از همین راه شهوتش رو ارضا کنه. گناه تفخیذ ممکنه بین دو پسر و یا بین یه پسر و یه دختر اتفاق بیفته که در هر صورت گناه کبیره هست و عذاب آخرت و مجازات دنیا رو به همراه داره. خوابیدن دو تا پسر به صورت عریان یا نیمه عریان زیر یک پتو، که برای این عمل هم حد تعزیری مشخص کردن. بوسیدن جوان اَمَرد یعنی نوجوانی که هنوز مو روی صورتش در نیومده باشه از روی شهوت یا نگاه شهوانی کردن بهش. اینم جز گناهان بزرگ به حساب میاد.
- رسول خدا(ص) فرموده است فتنه‌ جوان زیبای امرد از فتنه‌ دختر باکره بیشتر است. یعنی یه پسر نوجوان زیبا و بدون ریش خیلی تحریک­ کننده ­تر از یه دختره و یکی از جاهاییه که احتمال افتادن به دام شیطان بالاست و باید مراقب بود. از این نظر هم کوچیکترها باید مراقب خودشون باشن و هم بزرگترها.
- تمام این سختگیری­ها به نفع خود آدماست. چون لواط یا همجنس بازی از هر نظری که درست فکر کنیم نحسه. نسل آدمو خراب میکنه. روح و روان و همه چی رو تخریب میکنه. خدا برای روابط جنسی مردها، زنها رو آفریده نه مردها رو. این کار نه تنها بر خلاف احکام اسلامه بلکه بر خلاف طبیعت هم هست. ما حتی در طبیعت هم حیواناتی نداریم که همچین کاری انجام بدن چون این کار کلا بر خلاف فطرت و طبیعته. اما متاسفانه آدم های مریض در دنیا با تبلیغات و رنگ و لعاب میخوان نشون بدن که این کار خیلی لذت بخشه. مطالب مرتبط در این زمینه در این آدرسها.  گرایش به همجنس - بازگشت - وداع نامه یک بی ال - واقعیت بی ال -  دوستی پسر نوجوان و پسر جوان
ـ و در آخر این بخش ذکر این نکته لازمه که به نظر میرسه متاسفانه خیلی از افرادی که در زندگیشون از خط خارج شدن و خدا رو فراموش کردن افرادی بودن که در نوجوانی بخاطر اینکه اطلاعات کافی نداشتن اشتباها عمل زشت لواط رو انجام دادن و بعدش هم یا باز اطلاعات کافی به دست نیاوردن و یا توبه نکردن و همینجوری پیش رفتن و عاقبتشونو تباه کردن. شاید بشه گفت که یکی از دلایل بی غیرتی مردهای متاهل این بوده که در نوجوانی گرفتار همین عمل زشت شده بودن. اونجوری که گفته شده این عمل جوریه که آدم بعدش احساس میکنه از دست رفته و خراب شده و این حس از دست رفتگی چیز خیلی خیلی خطرناکیه. حس از دست رفتگی به تنهایی برای ایتکه آدم بره سراغ گناه های بزرگتر کافیه. این مسائل رو شاید هیچ کسی تا آخر عمر به آدم نگه. برای روشن تر شدن این موضوع دونستن این نکته خوبه که همین که آدم افراد دیگه ای رو دور و بر خوش تو کوچه و محل و فامیل و جاهای دیگه ببینه و یدونه که این افراد از اسرارش خبر دارن و حریم های اخلاقی بین خودش و اونا از بین رفته باعث میشه که حس بدی بهش دست بده و اگر هم روزی بخواد توبه کنه و دیگه پاک باشه اون افراد مسخره ش میکنن و نمیزارن. چون آدما مثل خدا ستارالعیوب نیستن و کشاف العیوبن. اونوقته که اگه آدم بخواد نمازخون و مومن باشه سر و کله ی اون افراد پیدا میشه و همش کنایه میزنن و مسخره میکنن و میگن تو که فلان کار و فلان کار رو با ما انجام دادی حالا واسه ما آدم شدی! حتی ممکنه اگه آدم ازدواج کنه باز هم نتونه از دست گذشته ش خلاص بشه و بخاطر اینکه افرادی هستن که اسرارشو میدونن کار به بی غیرتی و ... بکشه. همین چیزا باعث میشه که آدم دیگه کلا تا آخر عمر نتونه بره به سمت پاک زندگی کردن. خلاصه خیلی نحسی داره. همش هم از همون اشتباه اول شروع میشه. پس بهتره از اول آدم مراقب باشه که اسیر این تیپ گناها نشه و اگر هم شد سریعا با توبه برگرده و از دست این حس از دست رفتگی خودشو نجات بده.
اشتباه سوم: زنا

- در مورد این مطلب زیاد توضیح نمیدیم. بهتره اینو از رساله بخونید. زنا به رابطه­ ی جنسی بین زن و مرد بدون اینکه با هم ازدواج کرده باشن گفته میشه. یعنی مرد و زن نامحرمی بدون اینکه عقد دائم یا موقت بخونن با هم نزدیکی کنن. در اسلام  زنا از گناهان بزرگه و در صورتی که اثبات بشه به تشخیص قاضی براش حکم شلاق، سنگسار و ... صادر میشه. رسول اکرم(ص) فرموده اند بعد از شرک به خداوند هیچ گناهی بزرگتر از این نیست که مردی نطفه­ ی حرام خود را در رحمی که بر او حلال نیست مستقر کند. متاسفانه افرادی که این عمل زشت رو انجام بدن بعدا وقتی به سن ازدواج میرسن زیاد نمیتونن به طرف مقابل اعتماد کنن چون فکر میکنن طرف مقابل هم مثل اونا خیانت کاره پس یا اصلا ازدواج نمیکنن یا بعد از ازدواج همش نگران خیانت طرف مقابل هستن و یا زندگی خیانتکارانه ر رو قبول میکنن و یه عمر زندگی بدی خواهند داشت و لذت زندگی پاک رو نمیچشن. پس در ین مورد هم بهتره از اول آدم مراقب باشه که اسیر این گناه نشه و اگر هم شد سریعا با توبه برگرده و از دست این حس از دست رفتگی خودشو نجات بدن.

نمونه ای از سوالاتی که از سایت پرسمان پرسیده شده

سوال: اگه آدم خواب صحنه دار ببينه و جنب بشه تا وقتي كه غسل نكرده، دست به هر چي بزنه، اون چيز نجس ميشه؟ اگه دستتش خيس باشه چي؟

جواب: خير كسي كه جنب مي شود فقط آن قسمت بدن كه آلوده به مني مي شود نجس است و مابقي اعضاء بدنش پاك است و حتي اگر دستش خيس باشد چيزي را نجس نمي كند.
سوال: استاد قرآنمون ميگفت اگه عمل استبراء رو بعد از ادرار انجام بدي و بعد از انجام استبراء باز هم ازت آبي خارج بشه اون آب حكم آب پاك رو داره و نجس نيست. آيا همينطوره؟ اگه اين آب پاك باشه بيرون اومدنش وضو رو باطل نميكنه؟
جواب: مايع چسبناكي كه گاهي بعد از تحريك جنسي مختصر از انسان بيرون مي­ آيد مذي نام دارد و بنا بر نظر همه مراجع پاك مي باشد و آب كشيدن هم لازم نيست.  ودي آبي است كه گاهي بعد از بول خارج مي شود و اگر با بول بر خورد نداشته پاك است و لذا مذي و مدي وضو راهم باطل نمي كند.
سوال:  اگه لباس زير آدم آغشته به مذي باشه ميشه باهاش نماز خوند؟
جواب: ترشحاتى كه با اندكى شهوت و خوشايندى خارج مى‏شود به آن اصطلاحا مذي مي گويند. چنانچه بعد از بول، استبرا از بول كرده باشيد، اين آب پاك است و موجب غسل هم نمي شود و لباس تان هم پاك است و مي توانيد با آن نماز بخوانيد.

سوال: سلام. دو تا سوال دارم. اول اینکه آيا خارج شدن مذي روزه رو باطل ميكنه؟ بين خارج شدن ارادي و غير ارادي فرقي نيست؟ و دوم اینکه آيا نگاه به تصاوير مستجهن روزه رو باطل ميكنه؟ با تشكر از زحمات فراوان شما.
جواب: اول خروج مذي به خودي خود مبطل روزه نيست اما اگر قصد خروج مني داشته ايد و پس از خروج مذي توقف كرده ايد به نظر برخي از مراجع مبطل است و فقط قضا دارد اما کفاره ندارد .دوم نگاه به تصاوير مذکور مبطل روزه نيست مگر موجب خروج مني شود .
سوال: حکم استفاده از اشيا و وسایل مصنوعی شبیه به آلت تناسلی زنانه برای ارضاي جنسي براي پسري که شرايط ازدواج دائم و موقت را ندارد و قادر به تحمل فشارهاي جنسي هم نيست و در صورت ارضا نشدن احتمال افتادن به گناه براي او هست، با توجه به اينکه اين کار او زنا، لواط، تفخيذ و يا خودارضايي و ... هم به حساب نمي آيد، چيست؟

جواب: دوست عزيز اين کار هم نوعي استمناء وخود ارضايي محسوب مي شود. استمنا آن است كه انسان با خود يا ديگرى كارى كند كه از او، منى بيرون آيد. اين عمل حرام است و در صورت خروج منی، غسل جنابت بر او واجب می‏شود.

حرف آخر

- راه پاک بودن، سالم زندگی کردن و بهشتی شدن زیاد هم سخت نیست! شاید مواردی که تو این وبلاگ بیان شد اکثرا از محدودیت­های دینی بود اما این به این معنی نیست که دین فقط برای محدود کردن آدما ساخته شده. ضمن اینکه توصیه­ ها برای انجام دادن کارهای خوب در اسلام بیشتر از توصیه هایش برای انجام ندادن کارهای بده.
- مطالبی که تو این وبلاگ مطرح کردیم به قلم خودمون بود و ممکنه اشتباهات جزئی­ ای هم داشته باشه. برای بدست آوردن مطالب دقیق ­تر بهتره برید همون رساله مرجع تقلیدتونو بخونید.
جواب سوالات دوستان
سوال۱: سلام. در مورد گناه دیدن فیلم های مستهجن(فقط دیدن) توضیح مفصل بدهید. مثلا خراب و آلوده کردن ذهن و ترغیب هر انسان به انجام گناه های بسیار بزرگ، مانند استمنا، زنا، نگاه های آلوده و...
جواب: سلام. من متخصص دین شناس نیستم. توضیحات مفصلو باید از اهلش بخوای. به سایت پرسمان مراجعه کن. تو فضای مجازی کسی آدمو نمیشناسه اما همینکه ما، واسه بقیه حرف از دین میزنیم برامون سخته. میگن وقتی خودت اهل خوبی ها نباشی و بقیه رو به خوبی دعوت کنی رو طرف اثر نمیزاره اما اینم گفتن که به هر حال گفتنو باید بگی. اینم گفتن که اگر گناه کردی نباید برای بقیه تعریف کنی چون از زشتی اون گناه کم میشه. فقط همین قدر بگیم که همه چی از فکر شروع میشه. فکر میشه گفتار، گفتار میشه عمل(دیدن فیلم­های ناجور) عمل میشه رفتار، رفتار میشه عادت و عادت میشه عاقبت! برای هم دعا کنیم. یا علی
سوال۲: اگر خود ارضایی نکنیم و اذیت شویم در حدی که بد خلق شویم و به سر درد شدید دچار شیم چیکار کنیم . مایی که همسر نداریم باید چیکارکنیم؟
جواب: خدا تو قرآن برای نیاز جنسی سه تا راه گذاشته. اول میگه برید ازدواج کنید. بعد میگه اگه شرایطش نیست و تحمل ندارید ازدواج موقت کنید. بعد میگه اگه باز هم شرایطش نیست و میخواید عاقبت بخیر بشید تحمل کنید. چاره چیه! فعلا باید تحمل کرد! عیب نداره! شاید امتحان ماها همین چیزا باشه! چند سال تحمل به خوشبختی ابدی می ارزه! خدا ما رو ببخشه. توضیحات کامل تر در پُست دوست دختر در برج مراقبت.
سوال۳: سلام داداشم. اول تشکر میکنم بابت این مطالب زیبات  خیلی بهم کمک کرد. داداشم  من یه پسر هفده ساله ام همونطور که دوستمون سوال کرد  من هم از طریق استمنا خودمو ارضا میکنم  با سکس چت با وب سکس گرفتن یا چند باری هم سکس داشتم  ولی خوب  من نه میتونم ازدواج کنم نه میتونم ازدواج موقت کنم نه میتونم جلوی خودمو بگیرم. یعنی به هیچ وجه نمیتونم جلوی غریزه ی جنسیمو بگیرم لطفا منو راهنمایی کن. مرسی. در ضمن حالو حوصله ی نماز خوندن هم ندارم.  یک زورم میاد دو همیشه جنب هستم. همیشه هم که نه. ولی خوب اکثر موقه ها هستم. بابا اگه خدا میخواست ما رو اینجوری تو کف بزاره پس برای چی این شهوت لعنتی و داد؟ اگه این شهوتو دادی راه ارضاشم به منه هفده ساله بده. ناموسا اعصابم از همه کس خورده. لعنت به این زندگی!
جواب: سلام. اول:در روایات توصیه به کتمان گناه شده، یعنی اگر هم گناهی در خلوت انجام دادید برای بقیه تعریف نکنید چون با تعریف کردنش برای بقیه باعث میشید در طول زمان زشتیِ اون گناه در نظر مردم کم بشه و دیگه زشت نباشه و اینجوری به ترویج گناه دامن زدید. این مطلبو برای این گفتم که خیلی راحت نوشته بودی چند باری هم ... داشتم. حتی شوخیش هم خوب نیست! پیشنهاد میکنم راجع به عواقب زنا و لواط بیشتر تحقیق کنید. همینطور راجع به توبه از. .. دوم:اینکه گفتی نه میتونم ازدواج کنم نه میتونم ازدواج موقت کنمو باهات هستم اما اونجا که گفتی به هیچ وجه نمیتونم جلوی خودمو بگیرمو شرمنده ی اخلاق ورزشیتم! با اینکه ریاضت جنسی ای که جوانان و نوجوانان این نسل دارن میکشن بی سابقه هست (به دلیل بالا رفتن سن ازدواج، پایین اومدن سن بلوغ، زیاد شدن عوامل تحریک کننده، هزینه ی زیاد ازدواج وخونه، نبود شغل و...) و اینکه بخش زیادی از گرفتاری های ما به گردن عرف و ذائقه غلط مردم و مسئولینه اما این و مشکلات صد برابر بدتر از این هم توجیهی برای گناه کردن نمیشه چرا که آدم "اختیار" داره. میگی به هیچ وجه نمیتونم ترکش کنم. یه سوال دارم. فرض کن تو جمع دوستات یا فامیلات هستی. اگر ازت بخوان جلوی چشم همه استمنا کنی اینکارو میکنی؟ مطمئنا اگه یکم حیا داشته باشی اینکارو نمیکنی چون خجالت میکشی. پس تو هم اختیار داری. فرقش اینه که اکثر ما حضور مردم رو باور داریم اما حضور خدا رو نه! چاره ای نیست. اگر واقعا نمیتونی ازدواج کنی و همچنان میخوای خدا رو داشته باشی باید تحمل کنی. مطمئنا تمام این سختی کشیدنا و تحمل ها پیش خدا محفوظ میمونه. سوم:طراحی خدا مشکلی نداره. مشکلو ما آدما درست میکنیم. جدا از حواشی به نظر شما اگه یه نوجوانِ دل پاک به محض اینکه به سن بلوغ رسید بتونه سر کار بره و خونه تهیه کنه و ازدواج کنه دیگه آخرت خودشو با گناه خراب میکنه؟ مشکل از ماست که ازدواجو سخت گرفتیم. چهارم: در مورد نماز خوندن اینو بگم بر خلاف تصور رایج، نماز خوندن برای آباد کردن دنیای آدماست و نه آخرتشون. به ما حقیقتو نگفتن و همش شعاد دادن و انقدر بد تبلیغ کردن که اصلا تا اسم نماز میاد آدم بدش میاد! اگه حقیقتو میگفتن اینجوری نمیشد.  نماز خوندن اتفاقا یک کار اجباریه نه افتخاری. نماز خوندن در ابتدا اصلا عشق بازی با خدا و عرفان و از این حرفا نیست. نماز خوندن در ابتدا فقط تمرین مودب بودن پیش خداست. اتفاقا نماز خوندن دقیقا حال گیریِ خدا از بنده هاست مثل پا کوبیدن سربازا برای فرماندشون. دقیقا وسط کار و زندگی روزانه ازت خواسته همه چی رو بزاری کنار و بری براش پا بکوبی. این واسه آدم شدن نیازه. پیشنهاد میکنم فایل صوتی چگونه یک نماز خوب بخوانیم استاد پناهیانو بشنوی. دیدت خیلی عوض میشه. چگونه یک نماز خوب بخوانیم.
سوال۴: سلام ببخشید یه سوال. اگه کسی چند سال استمنا انجام بده و ندونه که حرامه و کلا هیچ اطلاعی نداشته باشه از غسل جنابت و ... وقتی که فهمید، باید نمازها و روزه هایی که گرفته بوده (و الان خب میدونه که باطل شدن) رو قضاش رو به جا بیاره؟ ممنون
جواب: سلام .بعد از تحقیق در مورد اصول دین و ورود به دین اسلام و رسیدن به سن تکلیف اولین چیزی که به آدم واجب میشه تقلیده نه نماز و روزه. اولین چیز تقلیده و باید مرجع تقلید انتخاب کنی. بعدش باید احکام مورد نیازتو از رساله ی اون مرجع یاد بگیری و بعدش شروع کنی به نماز خوندن و روزه گرفتن درست و حسابی. پدر و مادرامون اکثر ماها رو درست راهنمایی نکردن و به صورت سنتی به سمت نماز و روزه بردن، بخاطر همین همچین مشکلاتی پیش میاد. جواب اینه که چون روال دین داری اینجوریه و دونستن احکام مقدمه ی انجامشونه، اینکه بگی نمیدونستم قابل قبول نیست و وظیفه ی اولیه ی تو دونستن بوده نه انجام دادن. در جایی خونده بودم در چنین حالتی باید قضای نماز روزه های باطل شده رو بجا آورد. اما به حرف من و اون این یکی اعتماد نکن. سوالتو به شماره ی ۳۰۰۰۱۶۱۹ پیامک کن و یا از سایت پرسمان بپرس تا جواب دقیق تر بگیری. احتمالا اونا هم بهت میگن باید قضای همه شو بجا بیاری. اما به نظر من (البته نظر من و شمای نوعی ملاک نیست) وقتی تو در اون زمان هنوز در مورد اصول دینت تحقیقات نکرده بودی پس در اون زمان تو هنوز وارد دین اسلام نشده بودی و تکلیفی به گردن نداشتی و نیازی به بجا آوردن قضای نماز و روزه نیست.  و الان هم به بهترین کار اینه که بدون هیچ گونه احساس گناه از اول شروع کنی. یعنی در مورد اصول دین تحقیق کنی و یاد بگیری که توحید و معاد و نبوت و عدل و امامت یعنی چی، بعدش وقتی به حقانیت اسلام پی بردی که مطمئنا اگر درست تحقیق کنی به حقانیتش پی خواهی برد، مرجع تقلید انتخاب کنی و ...البته نمیگم که تا وقتی تحقیقاتت کامل نشده نماز و روزه تو تعطیل کنی! اینو هم بدون که این مساله، به آخرت و زندگی ابدی آدم مربوط میشه و خیلی مهمه و به حرف من نوعی که مجتهد نیستم نمیشه اعتماد کرد و بهتره از یه عالم یا روحانی مسجد محلتون بپرسی. میتونی برای مطالب کامل تر و دقیق تر بری به پُست چرا میخوای میمون باشی برج مراقبت یا از سایت پرسمان بپرسی و جوابشو برای ما هم بفرستی تا بقیه هم بدونن و اینجوری یه کار خیر هم انجام داده باشی. فکر میکنم اینی که گفتی مشکل خیلی ها باشه. دوست دارم جوابشونو بدونم. منتظرم! امیدوارم خدا منو بخاطر اینکه راحت حرف میزنم اما سخت عمل میکنم ببخشه!
سوال۵: سلام من چند بار لوط انجام دادم البته اولین بار از روی بچگی و دیدن فیلم های سکس بود. بگذریم. من اگر دیگر تکرار نکنم گناهانم پاک میشود؟ لطفا کمک کنید خیلی برام مهمه. راستی من پونزده سالمه.
جواب: سلام. راستش با خوندن نظرت یه لحظه شوکه شدم. خیلی راحت نوشته بودی چند بار... کردی. همینطور اینکه فیلم های... دیدی. سعی کن اگر هم قبلا اشتباهاتی کردی نه تو ذهن خودت و نه برای هیچکس دیگه ای انقدر راحت بیان نکنی. اول سعی کن یقین حاصل کنی که کاری که انجام دادی لواط بوده تا الکی عذاب وجدان نداشته باشی. چون لواط برای خودش تعریف داره. و باید فعل دخول انجام شده باشه تا بهش بگن لواط و اگر نه لواط محسوب نمیشه و تعریف دیگه ای خواهد داشت. اگر وقتی که اولین بار اینکارو انجام دادی از نظر سنی بچه به حساب میومدی و ممیز نبودی (ممیز بودن به وقتی میگن که طرف هنوز بالغ نشده اما خوب و بدو میفهمه) هر چند کار زشتی انجام دادی و باید بخاطرش ادب میشدی (حکم فقهی در مورد لواط بچه رو سرچ کن) اما زشتی کارت به اندازه زشتی کار یک آدم بالغ نبوده چون از روی نادانی اینکارو انجام دادی. کاش اون موقع فیلم های ... نگاه نمیکردی که اینجوری شه. سعی کن دیگه هیچ وقت نگاه نکنی. این فیلما زندگی آدما رو در هر سنی که باشن نابود میکنه. واقعا هیچکس فکرشو نمیکرد یه روزی دشمنای ما انقدر راحت تا خونه­های ما و فکر جوانامون نفوذ کنن. حتی به زندگی بچه مذهبیا هم نفوذ کردن. ما دیگه حتی تو خونه هامون هم امنیت نداریم و به راحتی وارد ذهن ماها میشن. تهاجم فرهنگی و جنگ نرم همینه دیگه. شاخ و دم نداره که. بگذریم. اما اگه دفعات بعدی که لواط انجام دادی از زشت بودنش آگاه بودی گناه بزرگی انجام دادی. اگر هم در دفعات بعدی اینو میدونسی که مجازات اینکار در اسلام چیه و چقدر زشته (مراجعه به مطلب لواط در وبلاگ) و باز هم انجامش دادی دیگه گناهت خیلی سنگینه. اما خوب. حالا باید چیکار کرد؟ میتونی میتونی بشینی غصه بخوری و به خودت و زمین و زمان بد و بیراه بگی که نتیجه­ش اینه که چند وقت بعدش دوباره میری سراغ اینکار و اینبار بدتر توش غرق میشی و شایدم نابود بشی. میتونی هم به زندگی عادی برگردی با توبه. اما یه توبه واقعی. از نظر امام علی شرایط یه توبه ی واقعی شش چیزه که چهارتاش به شما مربوطه. اول پشيماني بر گذشته. دوم عزم بر ترك گناه و تکرار نکردن آن در مدت عمر باقی مانده. سوم ادا كردن حقوق مردم. چهارم: سختی و زحمت و عبادت به بدن چشانيدن به ازاي آنچه از شيريني معصيت چشيده. اگر توبه واقعی باشه تمام گناهان گذشته پاک میشه. این وعده ی خداست و وعده ی خدا حقه. یادت باشه که نا امیدی از شیطانه. نا امیدت میکنه و به ذهنت القا میکنه که خدا نمی بخشدت تا از این راه بتونه تشویقت کنه به ادامه ی گناه. در اخر پیشنهاد میکنم در مورد توبه کردن و این موارد با یه روحانی اهل دل حضورا مشورت کنی .نمیدونم نمازاتو میخونی یانه. اگه میخونی که بهتر اما اگه نمیخونی سعی کن شروع کنی و به هیچ قیمتی اجازه ندی که نمازهات قضا بشه. مهم نیست که قبلا نخوندی یا نصفه نیمه خوندی. از یه جایی شروع کن و دیگه قطع نکن. فرصتی نیست. آدم نمیدونه که چی میشه. شاید فردا تصادف کردیم مردیم. اون وقت برای شروع دیگه دیر شده . شروع کن. خودِ شروع کردن مهمترین قسمته. حرکت کنی خدا به کارت برکت میده و شاید انقدر کمکت کنه که بتونی قضاهاشو هم بخونی و یا شاید حتی قضاها رو ببخشه. منطقی نیست آدم به بهانه ی اینکه دو سه سال نماز قضا داره بقیه ی عمرش بی نماز باشه. فقط کاری کن که رفتی اون دنیا یه چیزی داشته باشی که پیش خاد دستت خالی نباشه. امیدِ خیلی از عاشقای امام حسین به اینه که امام اون دنیا شفاعتشون کنه اما اهل بیت هم اینو گفتن که شفاعت ما به کسی که نمازو سبک بشماره نمیرسه. پس هر جور شده بخون. حتی نماز بی توجه و بی کیفیت از بی نمازی بهتره. حتی اینکه آدم بعضی وقتا با خودش میگه که این نمازی که من میخونم بدون توجه به خداست و اصلا معنویت نداره پس نمیخونم هم از دام­های شیطانه که آدما رو بی­ نماز کنه. پیشنهاد میکنم فایل صوتی داستان زندگی پس از مرگ به نام سیاحت غرب رو از سایت تبیان  یا راسخون دانلود کنی و گوش کنی. البته یکم ترسناکه و ممکنه روی روحیه اثر بدی یزاره. مخصوصا به اونایی که سن و سال پایینتری دارن اصلا توصیه نمیشه. خیلی حرف زدم. امیدوارم این زبان، منو بیچاره نکنه. اگه مطالب به دردت خورد دو تا صلوات بفرست و بین دو تا صلوات از خدا بخواه که من حسینی بشم. یا علی
سوال۶: سلام داداش، در مورد این چهار پنج تا پاراگرافی که نوشتی یکم بیشتر توضیح میدی واسم؟ اینا رو میگم. هر مایعی که از انسان خارج شود منی نیست. بلکه منی آن است که همراه با شهوت (لذت جنسی) باشد، با فشار و جهش بیرون بیاید و پس از بیرون آمدن آن بدن سست شود. آبهای دیگری نیز از آلت تناسلی انسان خارج می شوند که نباید آنها را با منی اشتباه گرفت. آبی که گاهی بعد از ملاعبه و بازی کردن و کارهای شهوانی از انسان خارج می شود به آن "مذی" می گویند. این آب بی رنگ، شفاف و چسبناک بوده و پاک است. آبى که گاهى بعد از بول (ادرار) بیرون مى‏آید به آن "وَدى" مى‏ گویند که اگر بول به آن نرسیده باشد، آن نیز پاک است (که معمولا این آب به چشم نمی آید).سه تا سوال هم خودم دارم ازت جواب بده مرسی. فقط اینا رو هم در مورد من بدون که چهار پنج سال خودارضایی میکردم مداوم، تقریبا دو ساله که به لطف خدا دیگه خود ارضایی نمیکنم. توانایی ازدواج کردن ندارم، مثل خر تو کف دخترم! دوست دختر دارم ولی باش سکس نمیکنم چون معتقدم گناه کبیره دیگه جبران نمیشه و میرم ته جهنم... ورزش میکنم (بدنسازی). از نجس بودن متنفرم، دوست دارم اینقد پاک لاشم که نماز بخونم ولی بخاطره سوال شماره 1 که پایین ازت پرسیدم نمیتونم نماز بخونم! چون بیشتر اوقال وضعیتم ایجوریه. خلاصه اینکه الان وضعیتم بدتر از دورانه خودارضاییمه! مشکلات خیلی بدی دارم، اگه کمکم کنی تا آخر عمر مدیونتم. سوال اول:این آب مذی اندازش با منی فرق میکنه دیگه؟ خیلی کمتره؟ بعضی وفتا وقتی به قول خودت کارای شهوانی که انجام میدم (مثلا سکس چت یا اس ام اس بازی سکسی یا فکر کردن به جک و ... ) حدود یک قطره آب ازم میاد، همه ی مشخصه هاش مثل منی هست، فقط خیلی کمه (تقریبا یک قطره) و به غلیظی منی هم نیست،این همون مذیه؟ نجس نیست؟! یعنی غسل  واجب نمیشم؟ یعنی میشه نماز خوند؟ (یعنی اگه اون مایع هنوز هم به لباس زیر آدم باشه آدم پاکه و میتونه نماز بخونه؟یعنی حتما باید با فشار بیاد بیرون و بدن سست بشه تا نجس باشه؟ آخه چطور وقتی ادرار نجسه این مذی که مثل ادراره و چسبناک هم هست نجس نیست؟ چون مقدارش کمه؟ یادمه یه جایی خوندم اگه مقدار خونی که از آدم میاد کمتر از یه سکه ی یک ریالی باشه آدم نجس نمیشه! سوال دوم:همیشه وقتی ادرار میکنم، بعد که از دستشویی میام بیرون، چند قطره آب ازم میاد! انگار هیچوقت ادرارم کامل خارج نمیشه! مثل بعضی وقتا که آدم سردش میشه هی دستشوییش میگیره ها، اینجوری میشم، منظورم این نیست که منی یا مذی میاد، ادراره ولی آخه چرا؟! احساس میکنم دستگاه تناسلیم مشکل پیدا کرده! این چه کوفتیه که من گیر کردم توش؟! همین "ودی" که گفتی همین مشکل منه؟ میشه یکم بیشتر در مورد ودی توضیح بدی؟ سوال سوم:اگه آدم خواب ببینه و جنوب بشه دست به هرچی بزنه نجس میشه؟ مخصوصا اگه دستش خیس باشه! لباساش همه نجس میشن یا فقط لباس زیرش نجسه؟ جون هرکی دوس داری جواب سوالامو بده، کیبوردم حروف فارسی رو نداره با کیبورد مجازی تایپ کردم پدرم در اومد تا اینا رو نوشتم... تو رو خدا جوابمو بده، نگی برو از پرسمان یا یه جای دیگه بپرسا!
جواب: سلام. لحن نوشتنت جالب بود! قبل از هر چیز اینو بگم که «اگه دنبال حقیقت هستی برو از طریق متخصص مسائل شرعی، حالا رساله ی مرجع تقلیدت، روحانی مسجد محلتون، سایت پرسمان، استاد دینی یا هر کی که هست جواب دقیق و کاملو بگیر. راهش همینه. چون اینایی که اینجا نوشتم برداشتای من از مسائل شرعیه و تا جایی که میدونم درسته اما بازم به حرف امثال من اعتماد نکن تا اگه جاییش ناقص بود نه تو بخاطر من اشتباه کنی و نه من بخاطر اشتباهات تو عذاب شم! باشه؟!» در مورد اون چند پاراگراف نمیدونم منظورت از توضیحات بیشتر چیه! چون سعی کرده بودم خیلی واضح بنویسم! ببین! میخوام راحت صحبت کنم که کامل روشن شی. ودی رو فعلا ولش کن. جلوتر یه چیزی میگم که مشکلت حل شه. یه منی از آدم خارج میشه. یه مذی. منی همونه که وقتی خوابای صحنه دار میبینی یا استمنا میکنی ازت خارج میشه. این آب با فشار و حرکات تلمبه ای آلت خارج میشه. مذی همونه که شفافه یعنی مثل آب بی رنگه. حجمش خیلی کمتر از منیه و چسبناکه و وقتی به قول خودت اس ام اس ... میدی خارج میشه و به قول خودت به غلیظی منی نیست و اندازش از منی خیلی کمتره. این آب ملایم از آدم خارج میشه نه با فشار و بعدش بدن سست نمیشه. علت نجس نبودن مذی اما نجس بودن ادرارو درست نمیدونم، اینجاهاش دیگه تصورات خودمه، شاید بخاطر اینه که در آلت دو تا لوله هست. یکی برای خارج شدن ادرار و یکی دیگه برای خارج شدن منی و مذی و اینطوری مذی با ادرار مخلوط نمیشه، به کم بودن و سکه یک ریالی و این حرفا هم ربط نداره! بگذریم! این آب نجس نیست و بعد از بیرون اومدنش نیاز به غسل جنابت نیست. به قول استاد قرآنمون پاک پاکه، اصلا بزارش لای نون بخور (البته اینکارو نکنیا!) بله. همینجوره که گفتی یعنی وقتی هنوز مذی رو لباس زیر آدمه، آدم پاکه و میتونه نماز هم بخونه اما... گفته بودی همیشه وقتی ادرار میکنی، بعد که از دستشویی میای بیرون، چند قطره آب ازت میاد! انگار هیچوقت ادرارت کامل خارج نمیشه! دستگاه تناسلیت از این نظر هیچ مشکلی نداره. نمیدونم اولین چیزی که بعد از بلوغ بهت واجب شده (یعنی تقلید) رو پیگیری کردی و مرجع تقلید انتخاب کردی و رساله شو خوندی یا نه. اگه بری تو رساله ی مرجعت و قسمت «استبراء» رو مطالعه کنی این مشکل عذاب آورت حل میشه. استبراء یه کاریه که هر بار بعد از ادرار انجام میدن تا بعد از خارج شدن از دستشویی همین حالت بهشون دست نده که انگار یه مقدار ادرار تو لوله ی ادرار باقی مونده و کم کم داره خارج میشه. قبل از بلوغ و تو دوران بچگی همچین چیزی نیست و این حالت بخاطر رشد اندامای تناسلی ایجاد میشه. برای استبراء کردن باید کاملا ادرارتو تخلیه کنی بعد با هر دستی که راحت تری با انگشت وسطش که از همه بلند تره سه مرتبه از قسمت مقعد تا زیر کیسه ی بیضه ها رو با فشار ملایم، انگشت بکشی. بعد با انگشت شصت و انگشت اشاره لوله ی آلت رو سه مرتبه از انتهای آلت تا نوک آلت، انگشت بکشی. یعد با همون دو انگشت سه مرتبه قسمت سر آلت ( به قول استاد قرآنمون، قسمت کلاهک هسته ای) رو فشار بدی. بعد از اینکار یه حال توپی پیدا میکنی! چون دیگه اون حس مزخرف تخلیه نشدن آلت بهت دست نمیده. عمل استبراء یه عمل مستحبه و گفتن اگه این عملو بعد از ادرار انجام دادی و باز هم بعدش حس کردی ازت آب خارج شد اون آب حکم آب پاک رو داره و نجس نیست. اون ودی هم که میگفتی فکر میکنی مشکلت همونه با انجام این عمل بعد از هر بار تخلیه ادرار حل میشه. میگن خوبه اینکارو قبل از غسل جنابت هم انجام بدی. اینکارو انجام بده. ودی رو بیخیال! بیشتر از این توضیح بدم منفجر میشم. بقیشو تو رساله بخون! (میبینی اسلام چه دین کاملیه! برای دستشویی رفتن آدم هم برنامه داره! کدوم دینو سراغ داری اینجوری باشه؟! بعدا میگن اله و بله و غیره و ذالک) واقعا تو کلاسای دینی و قرآن و پرورشی مدرسه به شما اینا رو نگفتن؟ اگه نگفتن یه صحبتی باهاشون بکن و ازشون بخواه بگن. اگه نگن واقعا دارن کم کاری و نامردی میکنن. ازشون بخواه که یه بار بیان سر کلاس اینا رو بگن تا اینجوری هم یه کار خیری هم انجام داده باشی و بقیه همکلاسی هاتم روشن شن. اگه آدم خواب ببینه و جنب بشه دست به هرچی بزنه نجس میشه؟ نه. میدونی چرا؟ چون اسم دیگه ی جنب شدن، نجس درونی شدنه. خیسی و خشکی دست هم روش اثر نداره. لباسها هم نجس نمیشن مگر اونایی که منی روشون ریخته باشه. آدم جنب نباید به آیات قرآن دست بزنه. زیازتگاه نمیتونه بره. اگه جنب شدی (به قول ما زدی به جدول) و صبح برای نماز صبح بلند شدی و وقت برای غسل کردن کم بود باید تیمم کنی. بعد از غسل جنابت تا وقتی که مبطلات وضو ازت سر نزنه میتونی با همون غسل نماز بخونی و نیازی به وضو گرفتن نیست. بقیه احکامو میتونی از رساله بخونی. اینکه گفتی دوست دختر دارم ولی باش ... نمیکنم چون معتقدم گناه کبیره دیگه جبران نمیشه و میرم ته جهنم باهات حال کردم! اما خود دوست دختر داشتن هم یه گناهه! اگه قصد ازدواج داری اما هنوز سن و سالت کمه و کار و خونه نداری از طرفی هم نیاز عاطفی داری بهترین راه اینه که به خانواده یا مادرت بسپاری که یه خانواده­ی شبیه خودتون که دختر مناسب تو رو دارن پیدا کنه و با اطلاع هر دو تا خانواده شما رو برای هم نشون کنن تا روزی که وقت ازدواجتون برسه. بهترین راه از طریق خانواده اقدام کردنه. نمازاتم کم کم شروع کن نگران قضاهاش نباش. خدا کریمه. فقط اگه حس کردی کمکت کردم خواهشا بعد از یه نمازی که خوندی و به دلت نشست دو تا صلوات بفرست و بینشون از امام حسین بخواه که من حسینی بشم. بگو گمنام خودش میدونه. یا علی!
سوال۷: سلام. بعد از جنب شدن فكر كنم اول بايد خودمون رو پاك كنيم بعد غسل كنيم. درسته؟ اگه ميشه آموزش طهارت و پاك كردن آلت رو بگيد.
جواب: سلام. بله. درسته. قبل از غسل باید قسمت هایی از بدن که آلوده به منی شده رو  با آب و صابون پاک کنیم، ادرار رو تخلیه کنیم، عمل استبراء رو انجام بدیم و بعد غسل کنیم. برای طهارت آلت در موارد غیر از غسل یعنی وقتی که برای تخلیه ادرار به دستشویی میریم هم بهتره اول عمل استبراء رو انجام بدیم و بعدش برای پاک شدن، سه مرتبه آلت رو آب بکشیم.
سوال۸: آقا یا خانم محترم نویسنده! تذکر چند مورد رو ضروری می دونم. اولا که صلابت درسته! نه سلابت! ثانیا تفخیذ لزوما بین دو تا پسر نیست و اتفاقا بیشتر در مورد زن و مرد به کار برده میشه. ثالثا زنای محصنه حکم سنگسار داره نه زنای عادی! حکم زنای معمولی در سه بار اول صد ضربه شلاق و در بار چهارم مرگ. رابعا استمنا ء به هیچ عنوان عارضه ای نداره این مسائل رو باید از پزشکان پرسید نه اینکه تو رساله دنبالش گشت! در ضمن دختر و پسری که امکان ازدواج ندارن به نظر شما باید چیکار کنن؟ لابد صیغه کنن نه؟ این اشکالی نداره چون کلاه شرعی داره؟!
جواب: سلام! ما زمین خورده ی شماییم! از توجه شما و اینکه مطالب وبلاگو با دقت مطالعه کردید خیلی خوشحالیم. با اینکه ادعای انتقادپذیری ادعای خیلی خیلی بزرگیه و ما هم همچین ادعایی نکردیم؛ از اینکه غلط املایی ما رو بهمون تذکر دادید خیلی ممنون و خوشحالیم و اصلاحش کردیم! تا الان هم با راهنمایی دوستان چندین بار مطالب وبلاگ ویرایش شده. در مورد مجازات زنا نوشته بودیم که زیاد توضیح نمیدیم. اگه دقت کرده باشید اونجا هم نوشتیم به تشخیص قاضی سنگسار میشن. مطلبی که در مورد تفخیذ گفته بودید هم اصلاح شد!
اینکه استمنا هیچ عارضه ای نداره اشتباهه! اگر از پزشک درست حسابی و حکیم هم بپرسیم مطمئنا خواهد گفت استمنا ضررهای زیادی داره. در جایی از قول همین پزشکایی که میگید نوشته بود وقتی که شخصی رابطه جنسی با همسرش برقرار میکنه تمام حواس بینایی، بویایی، شنوایی و مخصوصا حس لامسه ش در رابطه جنسی به کار گرفته میشه و طرف بخاطر همینکه تمام حواسش به کار گرفته میشه از نظر روحی و روانی کاملا حس خوبی پیدا میکنه اما همین شخص وقتی شروع به استمنا کنه در طول مدت استمنا هیچ کدوم از این حواسی که گفته شد درست به کار گرفته نمیشه و بعضیاشونم اصلا به کار گرفته نمیشه و در نتیجه برای جبران حواس بکار گرفته نشده طرف مجبور میشه تخیل کنه و در خیالات خودش حس و حالات شهوانی با افراد خیالی داشته باشه پس با شروع استمنا اولین فشار به ذهن میاد. با هر بار تکرار عمل استمنا تخیلات کمتر جواب میدن و طرف لذت کمتری میبره و مجبوره هر بار بیشتر تخیل کنه پس هر بار فشار بیشتری به ذهنش میاد و با ادامه ی استمنا در دفعات مختلف طرف از نظر ذهنی کم کم دچار مشکل میشه. بخاطر همینه که میگن استمنا باعث ضعف اعصاب و ضعف حافظه و منزوی شدن و ... میشه در صورتی که در رابطه جنسی بعد از ازدواج از ذهن و تخیل تقریبا استفاده ای نمیشه و اتفاقا رابطه جنسی فرصتی برای راحت بودن از افکار و دغدغه ها و نگرانی ها و فشارهای روانی خواهد بود. ما هم همیشه با خودمون فکر میکردم آخه چه فرقی هست بین اینکه آدم استمنا کنه یا با رابطه جنسی بعد از ازدواج خودشو ارضا کنه. تو هر دو تا آدم داره ارضا میشه پس چطوریه که میگن استمنا باعث ضعف اعصاب میشه اما ازدواج باعث تقویت اعصاب! فکر میکردیم وقتی بدن آدم با استمنا ضعیف بشه پس حتما با رابطه جنسی بعد از ازدواج هم ضعیف میشه دیگه. تا اینکه متوجه شدیم این قضیه ریشه در حواس پنجگانه و تخیلات و فکر و ذهن داره. ضمنا همون پزشکایی که گفتید حساب كردنند انرژی ای كه فرد در يک بار استمنا مصرف ميكنه ۳۰ برابر انرژی ایه كه در یک بار رابطه ی جنسی با همسرش مصرف می كنه، برای درک بهتر میشه این مثالو مطرح کرد که اگر يک نفر ۳ بار در هفته استمنا کنه درست مثل اينه كه ۹۰ بار با همسرش رابطه ی جنسی داشته و مطمئنا با این وضعیت انرژی خیلی خیلی زیادی ازش گرفته میشه و روز به روز از نظر جسمی ضعیف تر میشه. ممکنه در کوتاه مدت عوارض رو نبینه و باور نکنه اما بالاخره در بلند مدت گرفتار میشه! البته این حرف پزشکاست! قضاوت با شما!
به ما فقط اینو یاد دادن که بهترین کاتالوگ برای یه وسیله رو کسی میتونه بده که اون وسیله رو طراحی کرده. در مورد آدم هم همینطوره و بهترین نسخه ها رو همونی پیچیده که آدمو ساخته و اون خداست و نسخه هاش از طریق پیامبر خاتم به ما رسیده. میگن اون زمان، پیامبر به مردم میگفت ناخن هاتونو بگیرید چون زیرش شیطان جمع میشه، الان علم پیشرفت کرده و ما میدونیم زیر ناخن میکروب جمع میشه. اونا هم میتونستن بگن تا ضررش برامون اثبات نشه قبول نمیکنیم. اشکالی نداشت چون خودشون بیشتر اذیت میشدن! ما هم بهتره به نسخه هایی که خدا برامون فرستاده عمل کنیم چون دیر یا زود بالاخره علم بشری هم بهش خواهد رسید.
در مورد دختر و پسرهایی که نمیتونن ازدواج کنن اگه میخوان دینی عمل کنن نه عرفی کاملا تکلیف مشخصه. البته مطلبی که در این مورد نوشتیم یکم ناراحت کننده هست و خوندنش به همه توصیه نمیشه. این نمیتوننی که ما میگیم خیلی وقتا واقعی نیست. اگه منظور از نتونستن اینه که ماهی مثلا دو میلیون حقوق ثابت و خونه و ... ندارن که اشتباهه. اگه واقعا از نظر جنسی و عاطفی تحت فشارن و احتمال گناه وجود داره و میخوان دیندار باقی بمونن و آخرتشون خراب نشه اون وقت معنای تونستن میشه عقد تا روزی که دستشون به دهنشون برسه، میشه کم توقعی و قناعت و ... که به نظر نمیاد کسی نتونه اینجوری باشه. مشکل اینجاست که نوع فکر ما ترکیبی از قواعد دینی و قواعد عرفیه. البته این بد نیست و داستانش مفصله که جاش اینجا نیست. مشکل اینه که ما میخوایم خونه و مهریه سنگین و عروسی پرخرج و همه جور گرفتاری دیگه که هیچ لزومی نداره و خیلی هم اشتباهه رو داشته باشیم پس تو ازدواج کردن مثل ... میمونیم از طرفی هم میخوایم گناه نکنیم و بریم بهشت. حقیقت اینه که اینا با هم جور در نمیان. و البته درستش اینه که سمت دینداریمون و آخرتمون بمونیم. پس باید ازدواجو آسون بگیریم. البته الان تو این دوره زمونه آسون گرفتن ازدواج خلاف عرف غلط ماست و مثل شنا کردن در خلاف جهت آبه! اولین افرادی هم که جلوی آدم وای میستن خود پدر و مادرا هستن و میگن ما برای بجه مون آرزو داریم و تو در و همسایه و فامیل آبرو داریم، باید برات یه عروسی درست و حسابی بگیریم، میگن حالا صبر کن تا پولدار شی بعد، غافل از اینکه با این وضع پایین اومدن سن بلوغ و وضع خیابون و ماهواره و ... با این حرفاشون غیر مستقیم دارن رضایت میدن که بچه شون بره یواشکی هزار تا خلاف کنه و آخرتشو به باد بده اما این آبرو و کلاس کوفتی بیخود خانواده رو تو فامیل حفظ کنن. راستش وایسادن جلوی این رسم و رسوم اشتباه یه جورایی جهاد فی سبیل الله به حساب میاد و کار سختیه! شاید جنگ ما همین باشه! شاید یکی از زمینه های جهاد اکبر یا همون جهاد با نفس جنگیدن با همین رسم و رسومات و توقعات غلط که توش گیر افتادیم باشه! از طرفی حفظ حرمت پدر و مادر و بزرگتر ها هم واجبه و هم ردیف با اعتقاد به وحدانیت خدا قرار داده شده! البته اگه دختر یا پسر رودربایسی رو بزارن کنار و با دلیل و منطق و احترام با پدر و مادرشون صحبت کنن و شرایط سختشونو براشون توضیح بدن ممکنه پدر و مادرا قبول کنن البته به شرطی که منطقی باشن و مساله آخرت و خدا و پیغمبر براشون مهم باشه. پس اول باید تکلیفمونو با این کلمه نمیتونم مشخص کنیم! صیغه هم داستان خودشو داره. صیغه در مواقع ضرورت و وقتیه که ترس از افتادن به گناه باشه و یه کار تفریحی نیست. ضمنا اجازه پدر و مادر شرطه و راهی برای کلاه شرعی هم نیست! صیغه گرفتاری های اجتماعی خودشو داره که اینجا جای بحث در موردش نیست و بماند. پس راهی نیست یا باید برای حفظ پاکی توقعاتو آورد پایین و ازدواج کرد یا تحمل کرد و سختی ای کشید که باعث و بانیش خودمونیم. خودمون با این رسم و رسومات و توقعات زیادی خودمونو گرفتار کردیم! پیشنهاد میکنم برای جوابای دقیق تر از سایت پرسمان سوالاتتونو بپرسید و به حرفای ما که احتمال اشتباه توش زیاده تکیه نکنید. برای عاقبت بخیری همه مون دعا کنید.
سوال۹: سلام. خسته نباشید. یه سوال داشتم. اینکه ارتباط دهانی دو پسر، لواط محسوب میشه؟ باتشکر
جواب: سلام. لواط تعریف مشخصی داره که در وبلاگ اومده و باید فعل دخول آلت در مقعد انجام گرفته باشه تا بهش بگن لواط. البته کامجویی و ارضای شهوت دو پسر با هم از راه هایی غیر از دخول مثل مثلا ارضای شهوت در ران هم هر چند لواط نامیده نمیشه اما همون شدت و بزرگی گناه لواط رو داره و حرامه. منظورتون از ارتباط دهانی چیه؟ اگر منظورتون بوسیدن لب همدیگه یا همون لب گرفتنه، بوسيدن و لب گرفتن دو نفر اگر همجنس باشند در صورتي که با قصد لذت و شهوت نباشد، و ترس افتادن در گناه نباشد، اشکالي ندارد ولي اگر با قصد لذت لب هاي همديگر را ببوسند، يا اگر قصدي هم ندارند، ولي خود بخود موجب تحريک شهوت و لذت جنسي شود، حرام و از گناهان کبیره است. اگر اين کار را به قصد شهوت بکنند در صورتي که نزد قاضی ثابت بشود آنان را تعزير ميکند يعني به مقداري که صلاح بداند شلاق يا مجازات ديگر مي کند. اما اگه منظورتون از ارتباط دهانی، داخل کردن آلت یکی در دهان دیگری، لیسیدن و یا خوردن آلت باشه، هرگونه تماس و لمس همجنس اگر از روی شهوت جنسی باشد جایز نیست. ضمن اینکه دیدن و لمس کردن آلت تناسلی هم جنس هم حرامه. رفتارهایی همچون نگاه، لمس، بوسیدن دست و پیشانی اگر از روی شهوت و غریزه جنسی باشد حرام بوده و باید از آن دوری شود. برای گرفتن جوابای دقیق تر بهتره سوالاتو از سایت پرسمان بپرسی و به جواب ما اکتفا نکنی. چون ممکنه اشتباهاتی هم داشته باشه. یا علی
سوال۱۰: با سلام. اگر راست می گویید لطفا شماره آیه و سوره ای که در آن حرام بودن عمل استمناء ذکر شده را اعلام نمایید!؟ درباره همه مطالب اشاره شده اما در هیچ جای قران اشاره ای به این مطلب نشده است پس لطفا اذهان عمومی را تشویش ننمایید. ضمنا خیلی از فتواها و دستورات دینی با توجه به شرایط و زمان خاص خودش بوده است که در شرایط حاضر قابل تغییر و دگرگونی است مانند نجس بودن سگ که سگ به ذات نجس نیست بلکه این فتوایی بیش نبوده است که در دوران صدر اسلام مفتی های اسلامی صادر کرده اند چون مسلمین با خود سگ به همراه داشته و گاهی اوقات با خود به مسجد می بردند و باعث کثیف شدن محیط مسجد می شده اند با خود اندیشیده اند که چکار کنند مسلمین دیگر با خود سگ به همراه نداشته باشند چنین فتوایی داده اند و سگ که آفریده خداوند است را نجس اعلام کرده اند. درمورد عمل استمناء، کتاب گناهان کبیره آیت ا... دستغیب را هم مطالعه کرده ام ایشان از دید خود این عمل را گناه کبیره دانسته اند. منتظر پاسخ شما در مورد شماره آیه و سوره مورد نظر هستم؟ مگر اینکه بقول معروف به طریقی بپیچونین!
جواب: سلام برادر هم نام! ما در این وبلاگ قصد مناظره یا پیچوندن نداریم، قصد ما چیز دیگه ایه. در مورد نجاست سگ همچین چیزی رو تا به حال نشنیده بودم و تا جایی که مطالعات ما میرسه سگ عین نجاسته. اما در مورد استمنا از امام صادق(ع) سوال می کنند از کدام آیه قرآن حکم استمناء فهمیده می‏شود؟ حضرت به آیه ۷ سوره مومنون اشاره میکنند. بر اساس آیه ۵ تا ۷ سوره مومنون و آیات ۲۹ تا ۳۱ سوره معراج، هر گونه آمیزش جنسی که از غیر همسر شرعی یا کنیز باشد حرام خواهد بود. یعنی استمناء و استفاده از اشیاء خارجی هم برای دفع شهوت حرام است. وَ الَّذِینَ هُمْ لِفُرُوجِهِمْ حَافِظُونَ - إِلَّا عَلىَ أَزْوَاجِهِمْ أَوْ مَا مَلَکَتْ أَیْمَانهُُمْ فَإِنهَُّمْ غَیرُْ مَلُومِینَ - فَمَنِ ابْتَغَى‏ وَرَاءَ ذَالِکَ فَأُوْلَئکَ هُمُ الْعَادُونَ - مومنین کسانی هستند که دامان خود را از آلوده‏ شدن به بى‏ عفتى حفظ مى‏ کنند - تنها آمیزش جنسى با همسران دائم یا موقت و کنیزانشان دارند، که در این صورت ملامت نمى‏شوند - و کسانى که راهی غیر از این را انتخاب کنند، از حدود خدا تعدی کرده اند - میتونی تو سایت پارس قرآن سرچ کنی. یا علی!
سوال۱۱: دوست عزیزی که میفرمایید ما قصد مناظره نداریم پس میخواهید به گونه ای تفکرات و روش زندگی خود را به دیگران القا کنید در مناظرات هست که حقایق روشن میشوند. خب شما که مفسر بزرگی هستید به ما بگویید چرا و چگونه سگ عین نجاسته چه چیزیش نجس هست که میگویید عین نجاست؟ عین نجاست یعنی به چشم بیاد نجاستش. خوک که در کل نجسه و در قرآن هم آمده که نجسه نمونه اش هم خوردن مدفوع خودشه و بی غیرتی اش زبان زد که به چشم میادعینی. اما سگ چی؟ بنده نه سگ نگهداری میکنم و نه علاقه ای به این حیوان دارم منتها روی چه حسابی و روی چه اصلی این حیوان زبان بسته رو نجس اعلام میکنین؟ سگ اگه نجس بود هیچ وقت به قول روایات وارد بهشت نمیشود اونم سگ اصحاب کهف. سگ سگه غیر اصحاب کهف و اصحاب کهفی نداره. پس نتیجه ای که گرفته میشود نشاندهند اینه که این فتوا بر اساس میل و منافع شخصی صادر شده است ما مسلمین خوب بلدیم جهت فرار از واقعیت ها واسه خودمون کلاه شرعی بسازیم. آیه فوق که فرمودید در خصوص اعمال منافی عفت که همون فحشا و زناست می باشد نه عمل استمناء خوشبختانه ما به این عمل مبتلا نیستیم اما جایی برای سوال دارد. علی یارت
برادر عزیز که ظاهرا تازه وارد این فضاها شدی و از بحث و جدل و مناظره لذت خاصی می بری! ما خیلی وقته دیگه سرمون برای این چیزا درد نمیکنه و سردردای جدیدی گرفتیم! شما رو هم دوست داریم و با خوندن نظرات شما خوشحال میشیم و یاد جوانی های خودمون میفتیم! ظاهرا شما مفسر بزرگتری هستید! به نظر میاد یا خودت جوابای درستو میدونی و بازیت گرفته و قصد اذیت کردن ما رو داری و یا اینکه  اصلا دنبال جواب نیستی! چون احساس راحتی باهات کردم اینا رو گفتم و یکم شوخی کردم اما شاید برداشتم اشتباه باشه. به هر حال اگه ناراحت شدی معذرت میخوام. خیلی وقته دیگه از این تیپ بحثا نکردم و به نظرم بحثی که طرفین توش دنبال پیدا کردن حقیقت نباشن و بیشتر سعی در اثبات خودشون و نظرشون داشته باشن ارزشی نداره اما جدا از شوخی، آره ما تو این وبلاگ قصد مناظره نداریم. الحمدلله تو فضای وب پره از سایت ها و وبلاگ ها و افرادی که سرشون درد میکنه واسه ارشاد و هدایت بقیه بدون اینکه خودشون... بماند. قصد ما ادای تکلیف و انجام یه کار خیر کوچیک در راه خدا به اندازه ی علم کممونه. اگه موفق نبودیم خدا ببخشه. اما پس میخواهید به گونه ای تفکرات... دیگه برداشت و قضاوت شماست. ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم و تو خودمون موندیم چه برسه به القای تفکر و روش زندگی به بقیه! انگار دلت از دست بعضیا خیلی پره! این که گفتید ما مفسر بزرگی هستیم انتقاد به جایی بود اما اینکه ما هم گفتیم شما مفسر بزرگتری هستید بی دلیل و از روی کل کل نبود. چون آیات قرآن مفسر میخواد و آدم در روبرو شدن با مسائل دین یا مقلده و یا مجتهد. هر وقت من و شما مجتهد شدیم میایم میشینیم آیات قرآنو با هم تفسیر میکنیم و راجع بهش مناظره میکنیم. اما تا وقتی نشدیم باید به حرف متخصصین این کار رجوع کنیم. و اگه اینو قبول نکنیم مثل اینه که بریم کتابای رشته ی جراحی مغز و اعصابو برداریم و بدون مدرس و مفسر بخوایم از روش تفسیر کنیم و دست به کار بشیم! در مورد سگ، هرچند که از حوزه ی مطالب این وبلاگ خارجه و باید اگه واقعا و واقعا دنبال جوابتون هستید از سایت پرسمان و یا سایت های معتبر مشابه بپرسید، اما...
اولا معنای عین نجاست اینی که شما فرمودید نیست و قرار نیست حتما نجاستش به چشم بیاد. ضمن اینکه بهتره راجع به معنای نجاست یه تحقیقی بکنید. مگه قراره هر حکمی که اسلام داده ما بتونیم با حواس پنجگانه مون درکش کنیم؟ مگه چیزایی که ما نمیبینیم وجود ندارن؟ قراره چیش به چشم بیاد که مشخص بشه عین نجاسته؟ مثلا الان اگه ما بخوایم گیر بدیم میتونیم بگیم خوب شما چطوری عینیت نجاست رو در خون یا مدفوع میبینی؟ میتونیم بگیم ما نمیبینیم پس نیست! به همه چی میشه گیر داد اما ملاک گیر دادن و نظر شخصی ما نیست که! ملاک حقیقته!
دوما طبق تحقیق ما از منابع معتبر (و نه تفسیر سلیقه ای ما و یا شنیده های ما) در قرآن به سگ در سه جا اشاره شده. ماجرای سگ اصحاب کهف در سوره کهف، ماجرای بلعم باعورا در سوره اعراف و حکم صید سگ شکارچی در سوره مائده اما در این سه جا فقط اسم سگ در یک موضوعی به میون اومده و  در هیچ کدومشون اشاره ای به طهارت و یا نجاست سگ نشده. آیا همین که اسم سگ در قرآن اومده و اشاره ای به پاک بودن و یا نجس بودنش در این آیات نشده میشه نتیجه گرفت که سگ پاکه؟ آیا قراره همه ی احکام در قرآن بیاد؟ به نقل از سایتی که در آخر معرفی میکنم «قرآن کریم در احکام فقهی معمولاً به کلیات بسنده کرده. به عبارتی دیگر قرآن همچون قانون اساسی است که فروع قوانین مدنی، حقوقی، جزائی و ... را در آن نمی توان یافت  و خداوند تبیین و تفسیر آن را به پیامبر اکرم(ص) و به دنبال آن، امامان معصوم(ع) سپرده است. برای به دست آوردن حکم شرعی، قرآن یکی از منابع استنباط احکام الهی می باشد، علاوه بر کتاب آسمانی ما، روایات معصومین(ع) یکی دیگر از منابع است که اگر حکمی در قرآن ذکر نشده بود باید به این روایات رجوع شود» در مورد نجاست سگ هم همینطوره. در روایات ما از پیامبر و معصومین سگ حیوانی نجس معرفی شده. جریان سگ گله و سگ شکاری جداست. اونا هم با اینکه نجس هستند اما  باز واسه خودشون داستان دارن که تو این بحث جاش نیست.
سوما «در برخی روایات تصریح شده که برخی حیوانات چون سگ اصحاب کهف و الاغ بلعم باعورا وارد بهشت خواهند شد. امّا اینکه آیا آنها وارد بهشت انسانها می شوند یا نه؟ معلوم نیست. جایگاه دیگر حیوانات نیز به وضوح معلوم نیست. همین اندازه از روایات استفاده می شود که آنها نیز نوعی حساب و کتاب مخصوص خود را دارا هستند»
تو همون سایت اینو هم نوشته که زبان بسته بودن و یا مفید بودن و وفادار بودن سگ که البته شما فقط به زبان بسته بودن اشاره کردی و اونا اشاره نکردن دلیلی برای این نمیشه که نجس نیست. مثل اینکه بگیم «پس خون که حیات انسان با کمبود آن در خطر می افتد، نباید نجس باشد. آیا کسی در فواید و نیاز انسان به خون و همچنین در نجس بودن آن شک دارد؟ آیا به بهانه ی اینکه انسان اشرف مخلوقات هست، می توان نجاست خون او را انکار کرد؟»
کلاه شرعی و این حرفایی که مد شده رو هم بیخیال شو. تو حرف اول وبلاگ نوشته بودیم. دین رو با آدمای به اصطلاح مومن نشناسیم. اگر افرادی رو دور و برمون می بینیم که فقط خوب عزاداری میکنن، با خودشون و مردم درگیرن، شاد بودنو بلد نیستن و درست و حسابی به تیپ و قیافه ­شون هم نمی­رسن، تصور نکنیم که مومن بودن همینه و  مذهبی بودن ذاتا با غم و درگیری و بدبختی همراهه. دین رو با قرآن و اهل بیت و آدمای کار درست بشناسبم نه با هر کی دور و برمون میبینیم!
سوال همیشه چیز خوبیه اما نتیجه گیری و قضاوت سریع و بدون تحقیقات کامل و بدون متصل شدن به سرچشمه اصلا خوب نیست. در مورد استمنا هم مثل همون جریان قبلیه. قرار نیست همه ی احکام در قرآن اومده باشه. در مورد استمنا هم گفتید هم روایات زیاد و معتبری هست و هم آیاتی که گفته شد اشاره به حرام بودنش داره. اختلاف نظر سر همون تفسیر و تحلیل آیه هاست که گفتم کار ما نیست و کار مفسره و طبق گفته ی همون مفسرها از این آیات استنباط میشه که استمنا حرامه و استنباط من و شما سند نیست. میگن هر آیه قرآن هفت بطن داره که هر کدوم از اون هفت بطن هفتاد بطن دیگه داره!
شما خیلی راحت و بدون ترس نتیجه میگیری. ماها معمولا بی سند و مدرک و از روی شنیده ها حرف میزنیم و اینکه میگم تفسیر نه کار شماست و نه کار من واسه این چیزاست. این مسائل اصلا تعارف بردار و شوخی بردار نیست و بهتره احتیاط کنیم مخصوصا اگه قراره برای دیگران هم برداشت هامونو بیان کنیم، چون اگه غلط باشن داریم ترویجش میدیم. تو هر مساله ای باید به سرچشمه و منابع معتبر مراجعه کرد. ما برای دکتر چشم و گوش و غدد و ... میگردیم بهترین متخصصو پیدا میکنیم اما برای مسائل دینی و روحی که خیلی مهم ترو تعیین کننده ی زندگی ابدیمونن هر چی شد شد!
برای اطلاعات بیشتر بهتره بری به چرا سگ نجس است. آخر ما رو به حرف آوردیا! یا علی.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • کانال یاب
  • هیئت فرهنگی مذهبی قمر بنی هاشم (ع) مرند
  • ان سی چت| چت شلوغ | ققنوس چت
  • منجی آخر
  • هیأت مذهبی روضة الزهرا(س)_تربت حیدریه
  • سیر تا پیاز عاشورا
  • وبسایت رسمی قاب تلاوت
  • چهارده انوار الهی
  • چهارده انوار الهی
  • ولایتمداران عاشورایی
  • سایت ظفرمند
  • سایت ظفرمند
  • سایت ظفرمند
  • مجمع حیدریون شهرستان میبد
  • راسخون 313
  • قرآن نفس میکشد
  • پایگاه اینترنتی شیعه آباد
  • مهدی جانان
  • نهرروز مطالب مذهبی و سخن بزرگا
  • ازولادت تا شهادت امام علی علیه السلام
  • هیأت مهدی آل محمد (ص) شهرستان تاکستان
  • وبلاگ راحت روح
  • فیلمدرس های طبقه بندی شده خودآموز انگلیسی
  • اسلام-تشیع
  • لاله ها
  • وبلاگ لاله ها
  • جلسه قاسم ابن الحسن ع مشهد
  • پيشگيري بلاگ
  • وبسایت علمی فرهنگی آموزشی مهدی
  • آموزش نوین مداحی
  • فوریت های پزشکی
  • فوریت های پزشکی
  • (منتظران ظهور حضرت مهدی (عج
  • نماز کلید بهشت
  • گروه تبلیغی فاطمیون
  • سبک مداحی
  • پایگاه بچه بسیجی ها
  • ??????
  • پایگاه بسیج شهید فهمیده سراب
  • وبلاگ نماز
  • هیئت شیفتگان حسینی ملایر
  • سایت مذهبی باد صبا
  • مهدویت و انظار
  • بهترین وبلاگ مذهبی
  • خرید اینترنتی آسان
  • وبلاگ عاشقونه _✮ ❤ ✸عشق و هوس ✸ ❤ ✮
  • هیأت نما
  • به سوی ظهور
  • به سوی ظهور
  • هیات رهپویان وصال بهبهان
  • دانلود تلاوت كوتاه مجلسي
  • قدمی برای ظهور
  • قرارگاه سایبری عمار
  • عترت طاهرین
  • پایگاه اینترنتی عترت طاهرین
  • بیت الرضا
  • خرید شارژ ارزان
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 1158
  • کل نظرات : 107
  • افراد آنلاین : 147
  • تعداد اعضا : 125
  • آی پی امروز : 402
  • آی پی دیروز : 112
  • بازدید امروز : 1,058
  • باردید دیروز : 277
  • گوگل امروز : 2
  • گوگل دیروز : 7
  • بازدید هفته : 1,821
  • بازدید ماه : 1,821
  • بازدید سال : 58,730
  • بازدید کلی : 2,507,959